Marketing automation, mailing i Biznes – DVLPR – WNBE #15

Aby przeżyć w biznesie online, należy przyswoić temat marketing automation. Podobno mailing biznesowy miał się dobrze, ale potem przyszły media społecznościowe i cały misterny plan diabli wzięli. Gdy czytam materiały dotyczące marketingu wciąż jednak podkreśla się ważność mailingu.

Do rozmowy  Katarzynę Garbaciak z EmailLabs. Sam prowadzę działalność w sieci i interesowało mnie, co myśli osoba decyzyjna, która pracuje w firmie zarządzającej dużą częścią tortu mailingowego.

 

 

O mailingu, marketing automation, spamie i providerach skrzynek pocztowych – technicznie i biznesowo.

 

IT to programowanie, ale także biznes. Aby sprzedać swój produkt należy o nim opowiadać, reklamować go. Prawda stara jak świat.
Mailing biznesowy to duża składowa prowadzenia biznesu online. Wysyłasz maile i chcesz, aby trafiły do odpowiednich odbiorców, ale to jeszcze nie wszystko. Wiadomości nie powinny wpadać do spamu, muszą zostać odpowiednio sklasyfikowane, a jak wpadną do głównego folderu, to już będzie bajka.
O rozmowę poprosiłem Katarzynę Garbaciak z EmailLabs. Rozmawialiśmy o mailingu biznesowym. Miałem okazję poznać technologię wysyłania maili od strony przedsiębiorcy. W EmailLabs wysyła się newslettery, informacje o promocjach, ale także powiadomienia o transakcji czy o przyjęciu wpłaty. Stąd pojawił się temat typów maili i ich odbiorcach. Dodatkowo Katarzyna podzieliła się informacjami na temat infrastruktury mailingowej. Mnie interesowała przepustowość, bo chciałbym zwiększyć krąg odbiorców mojego podcastu. Dowiedziałem się ile maili można wysłać na sekundę.

 

Porozmawialiśmy o spamie.

Okazało się, że nie każdy mail z ofertą to spam. Dosyć mocno zaskoczyła mnie odpowiedź Katarzyny, bo okazało się, że moje myślenie niechcianych mailach jest bardzo stereotypowe. Ciekawe, czy Was też zaskoczy odpowiedź na pytanie:
„Czy pomagacie wysyłać spam?”.
Katarzyna przekonała mnie, że mailing nie umarł. Mało tego, część z funkcjonalności, które oferuje EmailLabs można wykorzystać bezpłatnie i to jest duża zachęta dla mnie jako małego przedsiębiorcy.
Daj nam znać, co sądzisz o tematach, które omówiliśmy. Będzie nam miło, jeśli skomentujesz tę rozmowę, udostępnisz ją bądź opowiesz o niej swoim znajomym.
Jesteśmy otwarci na komentarze i na kontakt ze słuchaczami.

 

O analizie biznesowej: podcast Developer-Wananbe
Linki:
LinkedIn Katarzyny:
pl.linkedin.com/in/katarzyna-garbaciak
LinkedIn Jędrzeja:
pl.linkedin.com/in/jedrzejpaulus
EmailLabs:
emaillabs.pl/
Podcast w #spotify o produkcie.

Open in Spotify